Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

domingo, 18 de marzo de 2012

NO EM CONFORMO

19.03.12

SHANGHAI. Malgrat la semblanca entre el seu idioma i el xino, basicament pel que fa a l'escriptura, ni les japoneses ni els coreans han pogut amb el number one de la classe, tal com indica el numero 1 en la correccio de l'examen que vam fer divendres passat de les primeres 10 llicons de xino.


Tot i aixi, comparar-me amb els altres no m'aporta res, ja que jo segueixo VOLENT i HAVENT d'estudiar mes del que estic fent ara per ara. Sobretot els caps de setmana, on darrerament els compromisos socials nocturns (quin eufemisme m'acabo de treure de la maniga), l'autoobligacio d'anar al gym i el fer barri i pis amb el Santi i l'Adria no em deixen temps per gaire mes. Digueu-me obsessiu, pero vull aprendre xino!

...

Despres de molt temps en que nuvols, boira i xirimiri han estat el pa de cada dia, la setmana passada vam gaudir de tres dies consecutius de Sol. Si no fos perque ho vaig viure en directe no m'ho creuria! Sembla que poc a poc el fred insoportable dels ultims mesos va marxant. Comenca a olorar a primavera...

Penjo algunes fotos del barri en un d'aquests dies estranyament radiants. Sera que van tirar una de les famoses bombes quimiques xines per netejar el cel?




Quina mania tenen els xinos amb vestir de forma tan "ortera" els seus gossos? Aquests dos, per aixo, no nomes anaven ben engalanats, sino que tambe ballaven al ritme d'una musica estil Justin Bieber...sobre dues potes!!

3 comentarios:

  1. Nil, Ets un crack. Ara no solament en tennis, en enginyer de camins i en bici, ara en xinès. Et felicito. ÀVIA DOLORS

    ResponderEliminar
  2. desde Basailuona felicitats pel nivell de xinès adquirit i també des de Basailuona no importis mai aquest tipus de gos a la nostra ciutat, per molt bé que ballin
    Joc

    ResponderEliminar
  3. Felicitats Nil! quina super nota!
    Un petó
    Lou

    ResponderEliminar