Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

domingo, 4 de marzo de 2012

THIS IS CHINA 2

05.03.12

SHANGHAI. Com vaig prometre fa molt temps, aqui va una nova entrega de fotos frikis que he anat fent a Shanghai tot aquest temps. Son coses que ara quan les veig ja no m'estranyo...segurament perque cada vegada estic mes integrat en aquesta civilitzacio tan diferent.

Per comencar, una cosa que ja trobo d'allo mes normal: veure amunt i avall cotxes sense matricula. A Espanya aixo seria impensable, pero aqui es el pa de cada dia. Tot i aixi, no passaria res si cap cotxe en portes...encara no he vist cap control de policia a la carretera. Es mes, jo vaig conduir una moto electrica durant uns dies sense casc ni llicencia. I no es que sigui un criminal...aqui aixo es el normal! He de confessar, per aixo, que despres de la selva urbana de les ciutats de Vietnam, Shanghai ja no es gens caotica per mi. I el transit, que per la gent que acaba d'aterrar sol ser boig, per mi es ordenat i civilitzat.


Aqui va una de les coses que m'encurioseixen mes dels xinos: la seva admiracio per la forma de vida occidental. Com que en els darrers segles el poder i la riquesa ha estat alla, tot el que s'associa al mon occidental els hi agrada i ho copien. Ai el dia que sapiguen que aixo ha canviat i ara son ells els que tenen la paella del mon pel manec! Com anava dient, Polo Villae es nomes una de les marques de roba que han creat (copiant Polo Ralph Lauren). De forma semblant, pel carrer es veuen botigues de Tommy Welai (Tommy Hilfiger) o de Crocodile (Lacoste).


Tambe em fascina la passio de molts xinos per les seves mascotes. Alguns porten aquesta passio fins a l'extrem de decorar literalment el seu gos a base de pintar-li orelles i cua i posar-li sabates. I que quedi clar que el de la foto no es un cas aillat! Podria arribar a necessitar mes d'una ma per comptar casos semblants a aquest...



I com sempre, el millor pel final:


Aixo es el que hi havia a la porta d'un lavabo public de Shanghai. Crec que sobren les paraules! Es cert que la majoria de lavabos xinos consten unicament d'un forat al terra, i tambe es cert que els xinos solen actuar per repeticio, pero sincerament...es o no es surrealista la foto???

3 comentarios:

  1. Quan vaig estar per aquí m'hagués agradat veure un rètol com aquest que publiques.
    Enacara em fan mal els genolls d'un dels dies que ....
    Una abraçada.
    JoC

    ResponderEliminar
  2. jaja aquests xinesos no fan ús de la lògica? no veuen que en aquestes postures escauran dins del vàter o es faran mal?!!
    El món es veuen unes coses...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ai perdona acabo d'escriure i no he signat
      Mònica Andreu

      Eliminar