Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 1 de mayo de 2012

EN PAU AMB HANGZHOU

01.05.12

SHANGHAI.


Com ja ha passat altres vegades, els ultims dies el VPN que em permet navegar per les pagines d'Internet censurades a Xina - com es el cas de Blogspot -, no va massa fi. Aquest es el motiu pel qual fa ja forca dies que no actualitzo.

De la darrera setmana em quedo amb l'excursio que vaig fer a Hangzhou amb l'escola de xines. Van ser nomes dos dies i una nit, pero suficients per oblidar la mala experiencia que vaig tenir-hi al Gener, quan vaig deixar-me mes diners dels previstos, vaig estar malalt, feia molt fred i no tenia roba d'abric i va ploure el 100% del temps.



Com s'observa a les fotos, aquesta vegada el Sol va ser present en tot moment. Al ser un grup tan nombros - ens vam desplacar fins a Hangzhou una caravana de 12 autocars, gairebe 500 persones -, les visites guiades es van fer impossibles i ens vam separar en petits grups. Tot i aixi, la major part del temps va ser lliure, i aixo va permetre coneixer molta gent d'altres classes, amb la qual a la nit vam sortir de festa malgrat sabent que al mati seguent el despertador sonava a les 7...

Amb qui vaig passar mes temps i no vaig parar de riure durant els dos dies va ser amb aquests dos personatges: el Coke, el tambe catala a qui ja he mencionat alguna vegada, i l'Alike (o com s'escrigui), un tiu de Khazakstan que no deixa de sorprendre'm dia rere dia...Sonat!!



Dinar per classes de despedida al costat del famos West Lake de Hangzhou i...


...de tornada cap a Shanghai. Hi ha algu despert?!?

No hay comentarios:

Publicar un comentario