Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 23 de abril de 2012

OPERACIO PATTAYA

24.04.12

SHANGHAI. Fa poc anunciava la intencio aquest estiu d'anar des de Chengdu fins al Tibet en una ruta durissima de gairebe un mes en bici. Doncs be, hi ha hagut canvi de plans. De fet, canvi drastic de plans...A dia d'avui es gairebe segur que anire amb el Santi i l'Adria tot el mes de Juliol a un lloc completament diferent: Tailandia!


La decisio d'aquest canvi de plans no va ser facil, pero al posar en una balanca els pros i els contres sortia guanyant l'opcio del sud-est asiatic. Tot i que creuar mitja Xina en bici amb 4 companys xinesos es una experiencia dificil de superar, tinc tota la informacio sobre la ruta i molts anys per endavant per trobar algun altre boig de l'esport per fer-la. A mes a mes, tot i anar sovint al gimnas, el meu estat de forma no es el que era, i no les tinc totes de si podria acabar-la en condicions.

D'altra banda, aquest mes a Tailandia pot ser unic. El cas es que la novia del Santi es tailandesa. Al no poder venir ella a Shanghai, ell hi vol anar per forca, i ens ha convencut primer a l'Adria i despres a mi per acompanyar-lo. La intencio es passar uns dies a Bangkok i despres fer ruta pel pais, sobretot de Sol, platja, selva, etc. En definitiva, el que no hi ha a Shanghai: natura. I tot aixo amb ella i mes gent tailandesa, per coneixer el pais i la seva gent des de dins.


Semblava que l'experiencia de Vietnam no era superable...Pero aquest mes a Tailandia, tot i anar en un plan completament diferent a aquell, tambe te numeros de ser una gran experiencia. Tripode de Renmin, l'operacio Pattaya ja esta en marxa!

3 comentarios:

  1. Hola Nil des de Vilanova!!
    Em sembla bé la reflexió que fas sobre el canvi de plans per aquest estiu, em sembla més apropiada aquesta segona proposta, més divertida i no tan sacrificada com la primera de la bicicleta, que jo només llegir-la i mirar-me-la ja bufava!! A més si la novia de l´Adrià és de la terra podeu tenir una guia fantàstica!!
    Pel que fa al Barça a veure aquesta nit si ens dóna una alegria!!
    Una abraçada,
    Eva

    ResponderEliminar
  2. Hola Nil! que bé! em sembla que jo també haura escollit aquesta segona opció... jajaja quina platja! xD espero que vagin molt bé aquests dies! :) encara fas només xinès? no tens classe de la carrera? jajaja
    Una abraçada!

    Clara

    ResponderEliminar
  3. Hola nil jo cerc que has triat bé faràs unes petites vacances i a un paraís pel que es veu a la foto. Espero que ho disfrutis molt!
    He llegit que aquests llocs son molt bonics o al menys la gent és molt simpàtica .
    Un petonet!!

    Mònica Andreu

    ResponderEliminar