Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 22 de noviembre de 2011

THIS IS CHINA

22.11.11
SHANGHAI. Aquesta entrada es per penjar algunes fotos de frikades habituals que et pots trobar si surts al carrer a Shanghai. Per exemple, aquesta es la cinquena persona que he vist que te tantes ganes de posar-se la roba nova que ni es treu l'etiqueta despres de comprar-la.


Aqui va un altre cas d'una persona que necessitava ajuda i ningu l'atenia, ni tan sols la policia (mirant-la impassibles). La foto no es meva, pero pel que m'han dit la noia estava tremolant al terra i ningu no feia res...


L'altre dia de visita a la seccio de llits de l'IKEA, ens vam trobar amb aquesta sorpresa: una xina dormint tranquilament com si estigues a casa seva. Zzz...


I, per ultim, la meva preferida. Es un exemple mes de les moltes incongruencies que et pots trobar a qualsevol lloc. El mateix tipus d'ampolla d'aigua que en la mateixa botiga en una estanteria val 2 RMB i en una altra a menys de 2 m val 1,6 RMB. Per fer la prova vaig comprar-ne una, i com que em van cobrar 1,6 RMB no vaig fer cap comentari de queixa.


Proximament, capitol 2 de "This is China"...

2 comentarios:

  1. Nil, de les situacions i imatges que ens expliques, personalment la que em frapa és la desatenció social i cívica d'aquesta ciutat, i que no és el primer cop que destaques en el teu blog. No és que nosaltres siguem un bon exemple, però sempre en aquest tema, però he copsat en els xinesos que viuen aquí que acostumen a ser solidaris i colaboradors entre ells. Potser serà allò que quan s'éstà expatriat reforces els lligams amb els origens i amb els "teus". Però això, ara, tu ja saps molt millor si és així o no.
    Per cert, avui a RAC1 un intensiu d'expatriats estudiants i residents catalans a tot el món que s'han quedat sense votar per negligència de l'adminisyració.

    ResponderEliminar
  2. .......perdò m' he passat amb el el rotllo.
    A RAC1, Xangai ha estat una de les ciutats esmentades amb més incidències.
    Ja he acabat. Bons somnis.
    JoC

    ResponderEliminar