Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 21 de octubre de 2011

ON ESTAN AQUI ELS IDEALS COMUNISTES?

21.10.11
SHANGHAI. Ja m'ha arribat el que ha passat amb la nena atropellada a Xina i que ningu l'anava a ajudar. Ahir vaig viure en primera persona una situacio semblant. Sera casualitat? Anava a creuar un pas de peatons i des de lluny vaig veure com un home molt gran queia de la bici. Els xinos passaven de llarg, com a molt paraven i se'l quedaven mirant.


No em vaig poder estar de fer la foto d'aquesta situacio tan esperpentica, pero just despres vaig anar a ajudar-lo. No el vaig entendre, pero crec que estava agrait. Mentrestant, la gent seguia passant impassible. Fins i tot els cotxes passaven a pocs metres nostre! On esta aqui el comunisme que diu que tots som un?

Aquest mati hem anat a una conferencia d'un angles sobre l'efecte de les grans tempestes en els immensos ponts xinesos. Com s'agraiex escoltar de tant en tant un angles tan perfecte!


Aquesta es la nova moda entre els Businessman xinesos: mitjons PLAYBOY!

2 comentarios:

  1. Clara Canyís Cabutí21 de octubre de 2011, 10:15

    L'àvia et vol fer una pregunta: escupen molt pel carrer (i per tot arreu), els xinesos? diu que ja t'explicarà la història...

    Sóc a casa els avis que avui anem al teatre amb l'àvia. Tinc una amiga que ahir va tornar de la xina, que hi ha estat unes setmanes i també m'ha dit això de que la gent que cau de la bici o pel carrer ningú l'ajuda... em va explicar que era perquè tenen por que els denunciin.

    ResponderEliminar
  2. Hola Nil, Soc l´Eva de Vilanova, la mare de l´Helena i la Marta i cosina del pare, l´oncle Jordi em va passar l´enllaç i ja he intentat escriure´t algun dia però no me´n he ensortit!!
    Estic al corrent però de totes les coses que ens vas explicant, les cagarrines, la muralla, els companys, les visites culturals, les classes i les teves primeres paraules en xines. Quina experiència més guapa i més enriquidora que estàs vivint i aprofitant!! jo igual que la Clara també et pregunto per si escupen molt i si els xinesos són en general marranets, jo recordo el barri de china taun a Nova York i realment allà eren molt bruts, jeje!! bé fins la propera una forta abraçada
    Eva Cabutí

    ResponderEliminar