Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 12 de octubre de 2011

NOMES PER SER OCCIDENTALS

13.10.11
SHANGHAI. Aquest es l'edifici i l'habitacio on he estat vivint l'ultim mes i mig, i on viure com a minim fins al gener. No em puc queixar: te lavabo, nevera, taula per treballar, tele, aire condicionat i una gran finestra. Aixo si, tot i estar pensada per dues persones, no ens van deixar compartir-la. De fet, el primer dia vam pagar 4 mesos per avansat sense poder veure abans com era.




Cada vegada veig mes coses que em fan pensar que els xinos son molt classistes. En aquest edifici, a mesura que puges de pis, el PIB del pais de l'estudiant baixa. Es a dir, als pisos 5 i 6 (els primers on hi ha estudiants) estem els europeus, del 7 al 9 els asiatics i del 10 al 12 els africans.

D'altra banda, les condicions en que vivim els internacionals no tenen res a veure amb les dels xinos. No es veu gaire be a les fotos de sota, pero a la residencia dels xinos dormen 6 per habitacio, sense aire condicionat, tenen un lavabo per planta sense aigua calenta i han de compartir la taula d'estudi! Sovint em pregunto: quan els 5 xinos del conveni amb la UPC vinguin a Barcelona, els tractaran amb la deferencia que aqui ens tracten a nosaltres?





2 comentarios:

  1. Haha putu Nil, xD Xinos classites haha Ara entenc per que el xino que estudia a Ponts em va dir que no tornava a la xina fins d'aqui a dos anys xDD Una habitacio per dos aqui els deu semblar un palau xDD

    Toni

    ResponderEliminar
  2. Nil, sóc conscient que falta força temps per la teva tornada, si és que hi és (:-), però em vé al cap com serà la teva adaptació a la teva habitació compartida de BCN. Haurem de començar a pensar en una immersió 2013 a BCN (:-). Ufff!! massa temps per pensar-hi.
    Un cop més, felicitats pel Blog que ajuda de forma amena a captar emocions que provoca l'indret pel qual circules.
    JoC

    ResponderEliminar