Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 26 de septiembre de 2011

INCREIBLE!!

26.09.11
SHANGAI. El que va passar ahir es l'ultim que m'hagues imaginat que em passaria a Shanghai. Un amic xino, el Huang, fa bici de ctra, i m'ha prestat la seva bici les proximes 3 setmanes!! I a mes m'ha ensenyat una ctra a 15 min de la uni sense semafors i amb pocs cotxes, on es poden fer voltes a un circuit de 4 km.




A vegades m'enrecordo del Ribo i penso: quina enveja, segur que esta anant cada dia de La Seu a Puigcerda i pujant la Collada, la Creueta, l'Envalira, etc. Pero se que quan torni i recuperi la forma deixare de veure com la seva roda se'n va lentament a les rampes dures de la Tres Nacions. Enlloc d'aixo, em girare i veure com es ell qui es retorsa sobre la bici! Aqui teniu una foto d'una cursa pujant la Bonaigua aquest any passat, quedaven pocs metres perque se m'escapes... 



3 comentarios:

  1. Ni, està de conya que puguis continuar practicant allò que era part del que més et motivava el teu dia a dia. Solament cal veure el teu comentari optimista referent al teu rival idílic de les cicloturistes.
    Recordo molt bé aquesta cursa i, també, la foto. La bellesa del paisatge i la inteligència de com la vas afrontar: alimentació ben pautada i prudència a les baixades, especialment les que obren la Vall d'Aran. La teva bona classificació (45/588) ho avala.
    Veient les fotos, el que dius i la forma en què ho dius, no queda cap dubte que el de La Seu haurà de mirar endavant per saber on ets quan recuperis aquestes carreteres pirenaiques.
    Una abraçada i contina amb el "Bicing Xinés".
    JoC (el pare)

    PD: perquè et situis amb el que va passant a les terres natals: ahir darrera cursa taurina a Barcelona que per llei catalana han quedat abolides

    ResponderEliminar
  2. Hola Nil, avui estic a casa l'àvia i he entrat al blog. M'ha agradat saber notícies teves i veure't anar amb bici a la Xina. No vam poder venir a la festa de despedida perquè tornàvem de Mallorca. Espero que t'ho estiguis passant molt bé, i per cert els xinos són simpàtics?
    De la teva cosina Aina.

    ResponderEliminar
  3. Hola Aina! Doncs els xinos son una mica rarets: dinen a les 11.30 del mati, mengen amb palillos i no amb cuberts, es posen a fer estiraments al mig del carrer, etc. Pero son molt simpatics!:) Espero que tot vagi be per BCN!

    Nil

    ResponderEliminar